1. Bestellen en betalen
Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
Een bestelling plaatsen gaat bij VanZus gemakkelijk en veilig. Op onze website kunnen de gewenste producten geselecteerd worden, welke je vervolgens met het juiste aantal in het winkelwagentje toevoegt. Via de knop met het winkelwagentje kun je een overzicht zien van de gekozen producten, de aantallen en de prijs. Hier kun je ook een product verwijderen of aanpassen. Wanneer je dit gecontroleerd hebt en klaar bent met shoppen, kunt op de bestelknop klikken, waarna je in het bestelproces terecht komt. Mocht je nog niet ingelogd zijn, hebben wij je contactgegevens nodig. Vervolgens kan er een verzendmethode en daarna een betaalmethode gekozen worden. Zorg ervoor dat je alle stappen in het bestelproces doorloopt om de bestelling te voltooien. Mocht je je tijdens het bestelproces bedenken, kunt u altijd op annuleren klikken. Hiermee ga je terug naar het winkelwagentje.
Welke betaalmethodes zijn er?
Op het moment hebben wij de mogelijkheid om te betalen met iDEAL, Klarna, PayPal, Overboeking, Mastercard/Visa/American Express, Bancontact, Sofort Banking.
Kan ik achteraf betalen?
Ja hoor! Je kunt dan kiezen voor de betaalmethode Klarna. Klarna doet zelf een check of zij je als klant accepteren. Wij hebben hier geen invloed op.
Hoe gebruik ik mijn cadeaubon?
Wanneer je een cadeaubon van ons hebt die je wilt gebruiken om je bestelling te plaatsen, kan deze ingevuld worden in de winkelmand, waarna het bedrag automatisch wordt verrekend.
Hebben jullie ook een fysieke winkel om langs te komen?
We hebben geen fysieke winkel.
Kan ik mijn bestelling in laten pakken als cadeau?
Helaas is het niet mogelijk om je bestelling in te laten pakken als cadeau.
Ik kan mijn bestelling niet voltooien of plaatsen op de website, wat kan ik nu doen?
Met onze nieuwe website hopen wij veelvoorkomende problemen van onze vorige website te voorkomen, maar er kan natuurlijk altijd wat mis gaan. Mocht dit gebeuren, stuur gerust een mail naar info@vanzus.nl met het probleem en producten die je probeert te bestellen zodat wij de bestelling voor jou in orde kunnen maken.
2. Verzending
Wanneer wordt mijn pakket verzonden?
Bestellingen die (m.u.v. feestdagen) voor 23:00 uur door ons ontvangen zijn verzenden we dezelfde dag binnen Nederland. Voor andere landen dan Nederland geldt dat bestellingen die voor 22:00 uur door ons ontvangen zijn zelfde dag verzonden worden.
Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten voor bestellingen naar Nederland, België, Duitsland en Luxemburg zijn €3,95 bij een orderbedrag onder de 35 euro, en boven de 35 euro is dit gratis. Zie voor de verzendkosten naar andere landen onderstaande tabel.
Worden de producten uit voorraad verzonden?
Ja, de artikelen op onze website zijn op voorraad en worden uit voorraad verzonden, tenzij dit uitdrukkelijk bij het artikel aangegeven staat.
Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
Op de dag van verzending ontvang je van ons een traceercode waarmee je het pakket kunt volgen en eventueel de bezorgdatum kunt wijzigen.
Kan ik de bezorgdatum wijzigen?
Ja, na bestelling krijg je van ons een mail en kun je de bezorgdatum wijzigen.
Verzenden jullie naar het buitenland en wat zijn hiervan de kosten?
We verzenden naar de volgende landen (sommige producten kunnen uitgezonderd zijn door leveranciersafspraken):
Verzendtarieven |
Orderbedrag < 35 euro |
Orderbedrag > 35 euro |
Nederland |
3,95 |
gratis |
België |
3,95 |
gratis |
Duitsland |
3,95 |
gratis |
Luxemburg |
3,95 |
gratis |
Andorra |
12,95 |
12,95 |
Armenië |
12,95 |
12,95 |
Bulgarije |
12,95 |
12,95 |
Cyprus |
12,95 |
12,95 |
Denemarken |
12,95 |
12,95 |
Estland |
12,95 |
12,95 |
Finland |
12,95 |
12,95 |
Frankrijk |
12,95 |
12,95 |
Gibraltar |
12,95 |
12,95 |
Griekenland |
12,95 |
12,95 |
Hongarije |
12,95 |
12,95 |
IJsland |
12,95 |
12,95 |
Ierland |
12,95 |
12,95 |
Italië |
12,95 |
12,95 |
Kroatië |
12,95 |
12,95 |
Letland |
12,95 |
12,95 |
Liechtenstein |
12,95 |
12,95 |
Malta |
12,95 |
12,95 |
Moldavië |
12,95 |
12,95 |
Monaco |
12,95 |
12,95 |
Montenegro |
12,95 |
12,95 |
Noorwegen |
12,95 |
12,95 |
Oostenrijk |
12,95 |
12,95 |
Polen |
12,95 |
12,95 |
Portugal |
12,95 |
12,95 |
Roemenië |
12,95 |
12,95 |
Servië |
12,95 |
12,95 |
Slovenië |
12,95 |
12,95 |
Slowakije |
12,95 |
12,95 |
Spanje |
12,95 |
12,95 |
Tsjechië |
12,95 |
12,95 |
Verenigd Koninkrijk |
12,95 |
12,95 |
Zweden |
12,95 |
12,95 |
Zwitserland |
12,95 |
12,95 |
3. Ruilen en retourneren
Hoe vraag ik mijn ruiling of retour aan?
Meld je ruiling of retour aan in ons Ruil- en retourportaal. Bij een retouraanvraag wordt je aanvraag direct doorgezet en krijg je een mail met de retourinstructies en een retourlabel. Bij een ruiling wordt je aanvraag handmatig zo snel mogelijk goedgekeurd.
Tot hoe lang na ontvangst van de bestelling kan ik retourneren?
Je hebt na ontvangst van je bestelling 14 dagen de tijd om een ruiling of retour aan ons kenbaar te maken. Dit kun je heel eenvoudig doen in het Ruil- en retourportaal.
Na acceptatie van je retour (lees onderstaand welke producten uitgezonderd zijn) ontvang je van ons een retourlabel, waar ook meteen alle benodigde informatie op vermeld staat. Hierna heb je 14 dagen de tijd om het pakket bij een pakketpunt in te leveren en te zorgen dat het pakket ons bereikt.
Wat zijn de kosten van ruilen en retourneren?
- Ruilen: gratis
- Retourneren en bedrag terug in store credit: gratis
- Retourneren en bedrag terug op je rekening: we rekenen de pakketkosten en houden deze in
Bij een ruiling of wanneer je kiest voor store credit nemen wij de kosten voor een retour voor onze rekening. Bij een retournering waarbij je je geld teruggestort wilt krijgen worden de daadwerkelijke pakketkosten (let op: dit zijn de geldende tarieven bij de grote vervoerders als PostNL en DHL) verrekend wanneer we het geld terugstorten.
Wat is de verwerkingstijd van ruilingen en retouren?
Wanneer het product door ons ontvangen is, wordt gecontroleerd of het ongebruikt en onbeschadigd is en of het in de originele, onbeschadigde verpakking zit. Zodra dit akkoord is zullen wij de retour verwerken. Binnen 14 dagen nadat wij het retourpakket hebben ontvangen zul je je geld terug ontvangen. In drukkere periodes kan de verwerking van je retour of ruiling iets langer duren.
Kan ik mijn ruiling of retour ook zelf opsturen?
Dat kan. Je bent dan wel zelf verantwoordelijk voor de retourkosten. Wij zullen dan niet onze retourkosten inhouden, maar houd er wel rekening mee dat als je kiest voor een ruiling of retour in store credit, dat wij deze kosten niet kunnen verrekenen. Deze kosten zijn dus voor eigen rekening.
Adresseer het pakket aan:
VanZus
Kerkeplaat 11
3313 LC Dordrecht
Vermeld hierbij altijd je bestelnummer.
Bewaar het bewijs en/of track & trace nummer goed, je bent namelijk zelf verantwoordelijk voor het pakket in dit geval.
Wanneer mag ik een product niet retourneren?
De volgende artikelen zijn uitgezonderd van retouren:
a. artikelen die gepersonaliseerd zijn;
b. artikelen die speciaal voor de consument vervaardigd of besteld zijn;
c. artikelen die uit hygiënisch oogpunt niet geretourneerd kunnen worden (bijvoorbeeld opblaasartikelen);
d. artikelen waarbij de ondernemer de veiligheid niet meer kan garanderen na retourzending (bijvoorbeeld opblaasartikelen);
e. artikelen die door de actualiteit op het moment van herroeping niet meer door de ondernemer verkocht kunnen worden;
f. artikelen zoals cosmeticaproducten waarvan het zegel verbroken is;
g. artikelen die gebruikt zijn of niet meer in de originele en/of onbeschadigde verpakking zitten
Krijg ik mijn verzendkosten terug als ik iets retourneer?
Als je een bestelling hebt geplaatst onder de 35 euro, betaal je €3,95 verzendkosten. Als je deze bestelling retourneert, krijg je de verzendkosten ook vergoed.
Let wel op: wanneer je eerder gebruikgemaakt hebt van gratis verzending en door retournering onder het bedrag voor gratis verzending komt zullen we de verzendkosten van €3,95 alsnog in rekening brengen. Dit klinkt onaardig, maar voor bestellingen onder de 35 euro is het voor ons qua marge niet te doen om de verzendkosten voor onze rekening te nemen. Een voorbeeld: je bestelt een luiertas van €99,95 en een fopspeen van €2,95. De verzending van je bestelling nemen wij dan voor onze rekening. Je bent niet tevreden met de luiertas en besluit deze terug te sturen. Dan houden we bij het terugstorten van de order het bedrag voor het retourlabel + de verzendkosten voor de fopspeen in.
Het product wat ik heb ontvangen is kapot, wat nu?
Controleer ontvangen producten altijd op beschadigingen en gebreken. Mocht dit het geval zijn raden we aan zo snel mogelijk contact op te nemen via info@vanzus.nl. Door het ordernummer en eventueel foto’s bij te voegen kunnen we je het snelste helpen.
Ik ben niet tevreden over het ontvangen product, wat nu?
Wanneer je niet tevreden bent over je product, kun je deze uiteraard retourneren. Bekijk onder de kop retourneren hoe je je product terugstuurt.
Ik heb een klacht over mijn bestelling, wat kan ik doen?
Uiteraard hopen wij dat je tevreden bent over onze producten en onze service. Wanneer dit niet het geval is, willen we dat het liefst zo snel mogelijk oplossen voor je en daarom vragen we je contact op te nemen met ons. Je kunt ons mailen via info@vanzus.nl of telefonisch via 078-2049170. Wanneer je het ordernummer erbij vermeldt, kunnen wij je sneller verder helpen. Wij zullen zo snel mogelijk, maar binnen 24 uur (maandag-vrijdag) uw klacht in behandeling nemen. Wij gaan dan op zoek naar een passende oplossing.