Veelgestelde vragen

1. Bestellen en betalen

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
Een bestelling plaatsen gaat bij VanZus gemakkelijk en veilig. Op onze website kunnen de gewenste producten geselecteerd worden, welke je vervolgens met het juiste aantal in het winkelwagentje toevoegt. Via de knop met het winkelwagentje kun je een overzicht zien van de gekozen producten, de aantallen en de prijs. Hier kun je ook een product verwijderen of aanpassen. Wanneer je dit gecontroleerd hebt en klaar bent met shoppen, kunt op de bestelknop klikken, waarna je in het bestelproces terecht komt. Mocht je nog niet ingelogd zijn, hebben wij je contactgegevens nodig. Vervolgens kan er een verzendmethode en daarna een betaalmethode gekozen worden. Zorg ervoor dat je alle stappen in het bestelproces doorloopt om de bestelling te voltooien. Mocht je je tijdens het bestelproces bedenken, kunt u altijd op annuleren klikken. Hiermee ga je terug naar het winkelwagentje.

Welke betaalmethodes zijn er?
Op het moment hebben wij de mogelijkheid om te betalen met iDEAL, Klarna, PayPal, Overboeking, Mastercard/Visa/American Express, Bancontact, Sofort Banking.

Kan ik achteraf betalen?
Ja hoor! Je kunt dan kiezen voor de betaalmethode Klarna. Klarna doet zelf een check of zij je als klant accepteren. Wij hebben hier geen invloed op.

Hoe gebruik ik mijn cadeaubon?
Wanneer je een cadeaubon van ons hebt die je wilt gebruiken om je bestelling te plaatsen, kan deze ingevuld worden in de winkelmand, waarna het bedrag automatisch wordt verrekend.

Hebben jullie ook een fysieke winkel om langs te komen?
We hebben geen fysieke winkel.

Kan ik mijn bestelling in laten pakken als cadeau?
Helaas is het niet mogelijk om je bestelling in te laten pakken als cadeau.

Ik kan mijn bestelling niet voltooien of plaatsen op de website, wat kan ik nu doen?
Met onze nieuwe website hopen wij veelvoorkomende problemen van onze vorige website te voorkomen, maar er kan natuurlijk altijd wat mis gaan. Mocht dit gebeuren, stuur gerust een mail naar info@vanzus.nl met het probleem en producten die je probeert te bestellen zodat wij de bestelling voor jou in orde kunnen maken.

 

2. Verzending

Wanneer wordt mijn pakket verzonden?
Bestellingen die (m.u.v. feestdagen) voor 23:00 uur door ons ontvangen zijn verzenden we dezelfde dag binnen Nederland. Voor andere landen dan Nederland geldt dat bestellingen die voor 22:00 uur door ons ontvangen zijn zelfde dag verzonden worden.

Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten voor bestellingen naar Nederland, België, Duitsland en Luxemburg zijn €3,95 bij een orderbedrag onder de 35 euro, en boven de 35 euro is dit gratis. Zie voor de verzendkosten naar andere landen onderstaande tabel.

Worden de producten uit voorraad verzonden?
Ja, de artikelen op onze website zijn op voorraad en worden uit voorraad verzonden, tenzij dit uitdrukkelijk bij het artikel aangegeven staat.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
Op de dag van verzending ontvang je van ons een traceercode waarmee je het pakket kunt volgen en eventueel de bezorgdatum kunt wijzigen.

Kan ik de bezorgdatum wijzigen?
Ja, na bestelling krijg je van ons een mail en kun je de bezorgdatum wijzigen.

Verzenden jullie naar het buitenland en wat zijn hiervan de kosten?
We verzenden naar de volgende landen (sommige producten kunnen uitgezonderd zijn door leveranciersafspraken):

Verzendtarieven

Orderbedrag < 35 euro

Orderbedrag > 35 euro

Nederland

3,95

gratis

België

3,95

gratis

Duitsland

3,95

gratis

Luxemburg

3,95

gratis

Andorra

12,95

12,95

Armenië

12,95

12,95

Bulgarije

12,95

12,95

Cyprus

12,95

12,95

Denemarken

12,95

12,95

Estland

12,95

12,95

Finland

12,95

12,95

Frankrijk

12,95

12,95

Gibraltar

12,95

12,95

Griekenland

12,95

12,95

Hongarije

12,95

12,95

IJsland

12,95

12,95

Ierland

12,95

12,95

Italië

12,95

12,95

Kroatië

12,95

12,95

Letland

12,95

12,95

Liechtenstein

12,95

12,95

Malta

12,95

12,95

Moldavië

12,95

12,95

Monaco

12,95

12,95

Montenegro

12,95

12,95

Noorwegen

12,95

12,95

Oostenrijk

12,95

12,95

Polen

12,95

12,95

Portugal

12,95

12,95

Roemenië

12,95

12,95

Servië

12,95

12,95

Slovenië

12,95

12,95

Slowakije

12,95

12,95

Spanje

12,95

12,95

Tsjechië

12,95

12,95

Verenigd Koninkrijk

12,95

12,95

Zweden

12,95

12,95

Zwitserland

12,95

12,95

 

3. Ruilen en retourneren

Hoe vraag ik mijn ruiling of retour aan?
Meld je ruiling of retour aan in ons Ruil- en retourportaal. Bij een retouraanvraag wordt je aanvraag direct doorgezet en krijg je een mail met de retourinstructies en een retourlabel. Bij een ruiling wordt je aanvraag handmatig zo snel mogelijk goedgekeurd.

Tot hoe lang na ontvangst van de bestelling kan ik retourneren?
Je hebt na ontvangst van je bestelling 14 dagen de tijd om een ruiling of retour aan ons kenbaar te maken. Dit kun je heel eenvoudig doen in het Ruil- en retourportaal.

Na acceptatie van je retour (lees onderstaand welke producten uitgezonderd zijn) ontvang je van ons een retourlabel, waar ook meteen alle benodigde informatie op vermeld staat. Hierna heb je 14 dagen de tijd om het pakket bij een pakketpunt in te leveren en te zorgen dat het pakket ons bereikt.

Wat zijn de kosten van ruilen en retourneren?

  • Ruilen: gratis
  • Retourneren en bedrag terug in giftcard: gratis
  • Retourneren en bedrag terug op je rekening: we rekenen de pakketkosten en houden deze in

Bij een ruiling of wanneer je kiest voor store credit nemen wij de kosten voor een retour voor onze rekening. Bij een retournering waarbij je je geld teruggestort wilt krijgen worden de daadwerkelijke pakketkosten (let op: dit zijn de geldende tarieven bij de grote vervoerders als PostNL en DHL) verrekend wanneer we het geld terugstorten.

Wat is de verwerkingstijd van ruilingen en retouren?
Wanneer het product door ons ontvangen is, wordt gecontroleerd of het ongebruikt en onbeschadigd is en of het in de originele, onbeschadigde verpakking zit. Zodra dit akkoord is zullen wij de retour verwerken. Binnen 14 dagen nadat wij het retourpakket hebben ontvangen zul je je geld terug ontvangen. In drukkere periodes kan de verwerking van je retour of ruiling iets langer duren.

Kan ik mijn ruiling of retour ook zelf opsturen?
Dat kan. Je bent dan wel zelf verantwoordelijk voor de retourkosten. Wij zullen dan niet onze retourkosten inhouden, maar houd er wel rekening mee dat als je kiest voor een ruiling of retour in giftcard, dat wij deze kosten niet kunnen verrekenen. Deze kosten zijn dus voor eigen rekening.

Adresseer het pakket aan:

VanZus
Kerkeplaat 11
3313 LC Dordrecht

Vermeld hierbij altijd je bestelnummer.

Bewaar het bewijs en/of track & trace nummer goed, je bent namelijk zelf verantwoordelijk voor het pakket in dit geval.

Wanneer mag ik een product niet retourneren?
De volgende artikelen zijn uitgezonderd van retouren:

a. artikelen die gepersonaliseerd zijn;
b. artikelen die speciaal voor de consument vervaardigd of besteld zijn;
c. artikelen die uit hygiënisch oogpunt niet geretourneerd kunnen worden (bijvoorbeeld opblaasartikelen);
d. artikelen waarbij de ondernemer de veiligheid niet meer kan garanderen na retourzending (bijvoorbeeld opblaasartikelen);
e. artikelen die door de actualiteit op het moment van herroeping niet meer door de ondernemer verkocht kunnen worden;
f. artikelen zoals cosmeticaproducten waarvan het zegel verbroken is;
g. artikelen die gebruikt zijn of niet meer in de originele en/of onbeschadigde verpakking zitten

Krijg ik mijn verzendkosten terug als ik iets retourneer?
Als je een bestelling hebt geplaatst onder de 35 euro, betaal je €3,95 verzendkosten. Als je deze bestelling retourneert, krijg je de verzendkosten ook vergoed.

Let wel op: wanneer je eerder gebruikgemaakt hebt van gratis verzending en door retournering onder het bedrag voor gratis verzending komt zullen we de verzendkosten van €3,95 alsnog in rekening brengen. Dit klinkt onaardig, maar voor bestellingen onder de 35 euro is het voor ons qua marge niet te doen om de verzendkosten voor onze rekening te nemen. Een voorbeeld: je bestelt een luiertas van €99,95 en een fopspeen van €2,95. De verzending van je bestelling nemen wij dan voor onze rekening. Je bent niet tevreden met de luiertas en besluit deze terug te sturen. Dan houden we bij het terugstorten van de order het bedrag voor het retourlabel + de verzendkosten voor de fopspeen in.

Het product wat ik heb ontvangen is kapot, wat nu?
Controleer ontvangen producten altijd op beschadigingen en gebreken. Mocht dit het geval zijn raden we aan zo snel mogelijk contact op te nemen via info@vanzus.nl. Door het ordernummer en eventueel foto’s bij te voegen kunnen we je het snelste helpen.

Ik ben niet tevreden over het ontvangen product, wat nu?
Wanneer je niet tevreden bent over je product, kun je deze uiteraard retourneren. Bekijk onder de kop retourneren hoe je je product terugstuurt.

Ik heb een klacht over mijn bestelling, wat kan ik doen?
Uiteraard hopen wij dat je tevreden bent over onze producten en onze service. Wanneer dit niet het geval is, willen we dat het liefst zo snel mogelijk oplossen voor je en daarom vragen we je contact op te nemen met ons. Je kunt ons mailen via info@vanzus.nl of telefonisch via 078-2049170. Wanneer je het ordernummer erbij vermeldt, kunnen wij je sneller verder helpen. Wij zullen zo snel mogelijk, maar binnen 24 uur (maandag-vrijdag) uw klacht in behandeling nemen. Wij gaan dan op zoek naar een passende oplossing.

 

4. Actievoorwaarden

Kunnen kortingsbonnen gecombineerd worden?
Nee, helaas kan dit niet.

Hoe vaak kan een kortingscode gebruikt worden?
Tenzij we dit uitdrukkelijk aangegeven hebben of we je zelf de kortingscode opnieuw gestuurd hebben geldt dat een kortingscode per persoon eenmaal gebruikt kan worden.

Kan ik de kortingscode ook gebruiken bij producten die in de sale zijn?
Nee, helaas kan dit niet. Producten in de sale bieden we al tegen fiks gereduceerde tarieven aan.

Kan ik na gebruik van mijn kortingscode ook geld terugkrijgen wanneer de waarde het bestelbedrag uiteindelijk overstijgt?
Nee, dit kan niet. De resterende waarde van de kortingscode vervalt in dit geval.

Is de kortingscode inwisselbaar voor geld?
Nee.

Door het gebruik van de kortingscode kom ik onder het minimale bestelbedrag om in aanmerking te komen voor gratis verzending. Kunnen we dit oplossen?
Gratis verzending wordt door ons systeem automatisch berekend op basis van het totaalbedrag in je winkelwagen. De enige manier om toch gratis verzending te krijgen is in dit geval door iets aan je winkelmand toe te voegen.

Wat gebeurt er met mijn korting wanneer ik een product retour stuur?
Indien je de producten retourneert waarmee je de kortingscode heb gebruikt, dan komt de korting te vervallen.

Hoe gebruik ik de kortingscode?
Je kunt de kortingscode in het hiervoor bestemde veld in je winkelmand invullen.

Dien ik mijn gratis product ook te retourneren als ik de minimale bestelwaarde niet meer haal?
Indien je een gratis product ontvangt vanaf een bepaalde bestelwaarde en je vervolgens producten uit je bestelling retourneert waardoor je de bestelwaarde niet meer haalt, verwachten wij het product ook terug. Als het product niet bij de retour zit, dienen wij het product in rekening te brengen.

Welke merken zijn uitgesloten van acties?
Stapelstein is sowieso uitgesloten van acties. We behouden ons het recht voor om bepaalde artikelen, merken of artikelgroepen uit te sluiten. Dit heeft soms ook te maken met afspraken die we met onze leveranciers hebben.

Werken kortingscodes met terugwerkende kracht of in de toekomst?
Nee, kortingscodes werken niet met terugwerkende kracht en wij kunnen helaas geen uitzonderingen maken op de looptijd van een actie. 

Als ik een gratis product krijg bij mijn bestelling, dien ik die dan te retourneren als ik andere producten retourneer?
Indien je een gratis product ontvangt vanaf een bepaalde bestelwaarde en je vervolgens producten uit je bestelling retourneert waardoor je de bestelwaarde niet meer haalt, verwachten wij het product ook terug. Als het product niet bij de retour zit, dienen wij het product in rekening te brengen.

Kan ik een cadeaubon bestellen met een kortingscode?
Nee, cadeaubonnen zijn uitgezonderd van kortingsacties.