Retourbeleid

Wat jammer dat je bestelling niet aan je verwachting voldeed! Vervelend! 

Op deze pagina lees je wat je kunt doen, hoe we dit op kunnen lossen en wat ons beleid is met betrekking tot ruilen en retourneren. 

Je hebt na ontvangst van je bestelling 14 dagen de tijd om een ruiling of retour aan ons kenbaar te maken. Dit kun je heel eenvoudig doen in het Ruil- en Retourportaal.

Na acceptatie van je retour (lees onderstaand welke producten uitgezonderd zijn) ontvang je van ons een retourlabel, waar ook meteen alle benodigde informatie op vermeld staat. Hierna heb je 14 dagen de tijd om het pakket bij een pakketpunt in te leveren en te zorgen dat het pakket ons bereikt. 

Ruilen: gratis
Retourneren en bedrag terug in store credit: gratis
Retourneren en bedrag terug op je rekening: we rekenen de pakketkosten en houden deze in 

Bij een ruiling of wanneer je kiest voor store credit nemen wij de kosten voor een retour voor onze rekening. Bij een retournering waarbij je je geld teruggestort wilt worden de daadwerkelijke pakketkosten (let op: dit zijn de geldende tarieven bij de grote vervoerders als PostNL en DHL) verrekend wanneer we het geld of een store credit terugstorten.  

Wanneer het product door ons ontvangen is, wordt gecontroleerd of het ongebruikt en onbeschadigd is en of het in de originele, onbeschadigde verpakking zit. Zodra dit akkoord is zullen wij de retour verwerken. Bij een store credit kost dit maximaal 5 werkdagen en ontvang je het credit daarna direct, bij een terugbetaling naar de gebruikte betaalmethode kost dit ook maximaal 5 werkdagen, maar kan de betaalprovider soms nog een aantal dagen nodig hebben. Dit ontvang je dus uiterlijk binnen 14 dagen. 

Als er gekozen is voor een ruiling, wordt de ruiling opgestuurd zodra wij de retour ontvangen en verwerkt hebben.

De volgende artikelen zijn uitgezonderd van retouren: 
a. artikelen die gepersonaliseerd zijn;
b. artikelen die speciaal voor de consument vervaardigd zijn;
c. artikelen die uit hygiënisch oogpunt niet geretourneerd kunnen worden (bijvoorbeeld opblaasartikelen);
d. artikelen waarbij de ondernemer de veiligheid niet meer kan garanderen na retourzending (bijvoorbeeld opblaasartikelen);
e. artikelen die speciaal voor de consument besteld zijn;
f. artikelen die door de actualiteit op het moment van herroeping niet meer door de ondernemer verkocht kunnen worden;
g. artikelen zoals cosmeticaproducten waarvan het zegel verbroken is;
h. artikelen die gebruikt zijn of niet meer in de originele en/of onbeschadigde verpakking zitten

Let op: 
Wanneer je eerder gebruikgemaakt hebt van gratis verzending en door retournering onder het bedrag voor gratis verzending komt zullen we de verzendkosten van 3,95 alsnog in rekening brengen. 
Dit klinkt onaardig, maar voor bestellingen onder de 35 euro is het voor ons qua marge niet te doen om de verzendkosten voor onze rekening te nemen.

Een voorbeeld: 
Je bestelt een luiertas van 99,95 en een fopspeen van 2,95. De verzending van je bestelling nemen wij dan voor onze rekening. Je bent niet tevreden met de luiertas en besluit deze terug te sturen. Dan houden we bij het terugstorten van de order het bedrag voor het retourlabel + de verzendkosten voor de fopspeen in.